מה עדיף לנו – מלון בדרגת ארבעה כוכבים וציון מבקרים 7.8 ,
או מלון בדירוג שלושה כוכבים , עם ציון של 8.6 ?
מורה נבוכים לבחירה מושכלת ונכונה של המלונות שלכם
שיטת דירוג הכוכבים של המלונות בחו"ל
שיטה זו מורכבת מכמעט 300 קריטריונים שונים, כמו אם יש בריכה במלון, חלוק בחדר, עינית בדלת או חניון במלון.
המלון מקבל נקודות לפי עמידה בקריטריונים אלה, ולפי הנקודות, חברת הדירוג תקבע כמה כוכבים יקבל המלון,
אולם, דירוג זה לא משקף את איכות השירות, קרבה למקומות מרכזיים, תחבורה ציבורית, עיצוב המלון ועוד המון מאפיינים אחרים,
שעשויים להשפיע על בחירת מלון זה או אחר.
יש גם לקחת בחשבון, שקיימים מלונות בחו"ל אשר מציגים את עצמם עם דירוג של 4 או 5 כוכבים, למרות שלא כך הדבר,
ועל אף הסנקציות והקנסות שנוקטים כיום כלפי בתי מלון עם דירוג כוזב.
חוות דעת וציונים של המלונות
בעידן המודרני של ימינו, הרשת מלאה באתרים עם חוות דעת של אנשים שכבר ביקרו בבתי המלון, חזרו הביתה,
והשקיעו מאמץ נוסף בהמלצות או אזהרות לגבי המלון שהיו והחוויה שעברו.
האתרים הבין לאומיים הנפוצים והיעילים ביותר הם טריפאדוויזר ובוקינג קום.
הכרחי מבחינתכם לדעת, שבטריפאדוויזר, כל אחד יכול לכתוב חוות דעת על המלונות, אפילו אם הוא לא היה שם באמת.
עובדה זו, מעמידה לעיתים בספק את מהימנות הציון שהמלון מקבל, אשר יכול להיות מוטה לטובה או לרעה משיקולים תחרותיים.
לעומת זאת, בבוקינג.קום, רק מי שהיה אורח במלון, יכול לכתוב חוות דעת , וזה משפיע לטובה על מהימנות הציון שהמלון קיבל.
תמונה מלאה ומדוייקת של המלונות תתקבל לאחר הצלבה של בדיקת המלונות בטריפאדוויזר ובוקינג קום.
הקריטריון ההתחלתי לסינון מוצלח הוא להתמקד רק במלונות עם דירוגי אורחים מ – 8 ומעלה (מתוך 10) בבוקינג קום
וציון 4 ומעלה (מתוך 5) בטריפאדוויזר .
במידה ובוחרים במלון רק על סמך דירוג הכוכבים, הסיכוי למפח נפש הוא גדול.
גם במידה שיש למלון ציון גבוה, תמיד רצוי לבדוק לעומק את הביקורות של אורחי המלון,
יש מקרים שהמלון קיבל ציון גבוה, למרות שהיו אורחים שציינו שאין מיזוג אוויר, אך בגלל שזה לא אקוטי מבחינתם,
זה לא פגע בציון שנתנו למלון. יש דוגמאות נוספות לקבלת אומדן אמיתי של מהימנות ציון המלון,
הבסיס להכל מתחיל בחיפוש יסודי וסבלני בפירוט חוות הדעת של אורחי המלונות.
בכל מקרה, אני כאן בשבילכם, להזמנת המלונות המתאימים ביותר עבורכם.